[O2] Metaliczny dźwięk w kole na nierównościach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jar
    Classic
    • 2010
    • 24

    [O2] Metaliczny dźwięk w kole na nierównościach

    Odpuść te szybki albo rób wszystkie. Hamulce załóż coś dobrego niech ma czarnulka ostatnio do mnie wskoczyły Ferodo DS przod i tyl i tarcze gładkie brembo docieram właśnie ale już jest pięknie
  • Evil
    Rider
    • 2009
    • 721

    #2
    [O2] Metaliczny dźwięk w kole na nierównościach

    Witam, zauważyłem następującą rzecz:
    Jadąc wolno z otwartymi szybami od strony pasażera, i przejeżdżając przez dziury bądź nierówności, słyszę metaliczny dźwięk tj, niedokręcona śrubka obijała się o coś taki delikatny metaliczny dźwięk, ale słyszalny.
    Testowałem też to na szybszej jeździe i też na nierównościach słychać te tyrkotanie

    Zdjąłem koło (wszystkie śruby były dobrze dokręcone), pokręciłem tarcza - brak tego dźwięku. Zacząłem stukać po tarczy i po piaście i dźwięk się pojawił. W tym czasie chwytałem każdy element w tej okolicy (klocki, przeguby itd.) i nie przestawało tyrkotać. Moje podejrzenie pada na obudowę z tarczy bo jakaś taka pokrzywiona, ale nie wiem jak jest mocowana, bo mocowania tej obudowy chyba mi tarcza zasłania, a nie miałem możliwości tarczy zdjąć.
    Po kilkunastu puknięciach tyrkotanie ustało. Ale po kilku godzinach jechałem samochodem, otwarłem okno i tyrkotanie powróciło.
    W momencie kiedy jadę po nierównościach i wciskam hamulec tyrkotanie przestaje.
    Dźwięk jest też słyszalny z tylnej kanapy po prawej stronie.
    Czytałem o pękających sprężynach ale z tyłu na to patrzyłem i się niczego nie dopatrzyłem.
    Ma ktoś jakiś pomysł, co sprawdzić? gdzie jeszcze zajrzeć? Czy zostaje tylko podnośnik i sprawdzenie tego na podnośniku.

    O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

    Komentarz

    • 2.0-16v Michał
      RS
      • 2013
      • 4038
      • Octavia III (5E3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM
      • CHZD 1.0 TSI 115 KM

      #3
      Ja miałem tamie objawy właśnie przy peknietej sprezynie. Przyjzyj się jej dokładnie.
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
      przedstawiam smerfetke

      Komentarz

      • Evil
        Rider
        • 2009
        • 721

        #4
        2.0-16v Michał, ale sprężyny wcale nie widać, bo jak podnoszę samochód na lewarku, to cała sprężyna chowa się w nadkole (idzie do góry)

        O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

        Komentarz

        • rurka07
          Drive
          • 2014
          • 87

          #5
          jesli metaliczne stuki z tylu to raczej oslona tarz hamulcowych wyrabia sie mocowanie do zwrotnicy

          Komentarz

          • Evil
            Rider
            • 2009
            • 721

            #6
            rurka07, tak tylne koło. Na razie doszukuje informacji na forum jak ściągnąć tarcze hamulcowe, aby dostać się do mocowania osłony tarcz.

            O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

            Komentarz

            • Andrzej.P
              RS
              • 2011
              • 1516
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez Evil
              Na razie doszukuje informacji na forum jak ściągnąć tarcze hamulcowe, aby dostać się do mocowania osłony tarcz.
              :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=916972#916972
              :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=754914#754914
              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

              Komentarz

              • sziaba
                Rider
                • 2009
                • 358

                #8
                Evil, nie masz się czym przejmować TTM :twisted: :wink: , twój "problem" klocki hamulcowe wpadające w wibracje na nierównościach , najlepiej słyszalne jest to na "kocich łbach" przy ok 20-30km/h
                Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

                Komentarz

                • Evil
                  Rider
                  • 2009
                  • 721

                  #9
                  sziaba, to jesteś pierwszy który pisze że TTTM

                  O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                  Komentarz

                  • rurka07
                    Drive
                    • 2014
                    • 87

                    #10
                    niestety po liftingu zacisk jest zprzodu tarczy hamulowej aby zdemontowac obejme potrzebny podnosik lub kanal idobry klucz 14

                    Komentarz

                    • Evil
                      Rider
                      • 2009
                      • 721

                      #11
                      Ustarka naprawiona: Okazało się, że jarzmo trzymające klocki hamulcowe było lekko niedokręcone, po dokręceniu tyrkotanie ustało i mam ciszę.Zobaczymy czy czasem dźwięk nie powróci za jakiś czas, ale to już będę wiedzieć gdzie uderzyć.

                      O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                      Komentarz

                      Pracuję...